LogotypeCreated with Sketch.

FAQ

Hur vet jag om min order gått igenom?
Efter att ordern godkänts så skickas en orderbekräftelse till den epost du uppgett vid beställning. Har den inte dykt upp inom 15 minuter så kontrollera din skräppost. Har bekräftelsen fortfarande inte dykt upp så kontakta kundtjänst service@klong.se

 

Vad kostar frakten?
Vi har en fraktkostnad om 100 kr, och fri frakt över 1000 kr. Utanför Sverige har vi en fast fraktavgift som skiljer sig beroende på mottagarland. Kontrollera fraktkostnad genom att välja land i kassan.

Vart levereras min order?
Inom Sverige levereras ordern till ditt närmaste DHL Sericepoint. Vänligen notera att vi inte kan garantera leverans till ett specifikt DHL ombud, det kan hända att paketet levereras till en annan närliggande Servicepoint.

Kan jag ändra lagd order?
Om du ångrat din beställning och vi inte redan har hunnit börja plocka ihop din order så går det bra att göra ändringar/ta bort din beställning. Kontakt kundtjänst omgående så tar dom kontakt med lagret för att se status, Service@klong.se

 

Kan jag byta en vara i min order?
Vi erbjuder fri bytesrätt i 30 dagar från mottagen order. Med i ditt paket finns ett returformulär som du skall skicka till kundservice som i sin tur delar ut en fraktsedel. Fyll i returformuläret och förpacka varan noga, i originalemballaget. Fäst fraktsedeln och lämna in på närmaste ombud.

 

Kan jag returnera min order?
Vi erbjuder Öppet köp i 14 dagar från mottagen vara. Varan måste vara i oanvänt skick och returneras med originalkartong och tillbehör intakta och oskadade. Använd det bifogade returformuläret och fyll i att ni önskar retur med återbetalning.

 

Vad har ni för betalningsalternativ?
Vi använder oss av Klarna Checkout för alla svenska order. Du kan ta del av Klarnas villkorhär - https://www.klarna.com/se/villkor/

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ditt paket ligger kvar på ditt ombud/terminalen i 14 dagar efter att den ankommit. Skulle du inte hämta ut/ta emot din leverans inom dessa dagar så kommer paketet automatiskt att skickas tillbaka till vårt lager och vi debiterar dig som kund 200 kronor för ej mottagna varor. Detta dras från återbetalningen för dina varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och du som kund debiteras för dessa 200kr.

 

Mitt paket var skadat vid leverans, vad gör jag?
Vid leveransskada, anmäl omgående till ombudet du hämtat ut paketet hos, var noga med att dokumentera skador på ytteremballage så väl som skador på varan. Kontakta sedan Kundtjänst så hjälper dom er vidare.

 

Vad har ni för garanti?

Klong förbinder sig att under garantitiden kostnadsfritt avhjälpa alla fel som orsakas av tillverknings- eller materialfel. 

Garantin är 12 månader. Garantin täcker inte slitage och förutsätter att produkten behandlats med normal aktsamhet. Som garantisedel gäller den utprintade betalningsbekräftelsen. Det är därför viktigt att du antingen sparar den mailade betalningsbekräftelsen alt att du printar ut denna och förvarar den på ett säkert ställe.

OBS, Klongs produkter är i hög grad handgjorda och små variationer mellan produkterna kan förväntas. Små ojämnheter är inte ovanligt och är inte skäl för reklamation. Om ni är osäkra på om det gäller en reklamation eller ej så ta bilder på den förmodade skadan och skicka i ett mail till vår kundtjänst på service@klong.se

Hur sköter jag min produkt?

Se skötselråd på respektive produkt.

Kan jag följa min vara?
Ja, när din vara är skickad så kommer du få ett mail med uppgifter för att spåra din försändelse.

 

Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid inom Sverige är 3-4 arbetsdagar. Med reservation för vissa områden i Sverige där leverans inte sker dagligen. Vi reserverar oss för förseningar i leveransen pga oförutsedda händelser.

Kan jag köpa reservdelar?

Ja, se fliken "tillbehör" under produkter.