LogotypeCreated with Sketch.

KÖPVILLKOR

Köpvillkor

För att handla hos Klong måste man vara minst 18 år 

ÅNGERRÄTT

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Meddela Kundtjänst på shop@klong.se

För att returen ska kunna behandlas så snabbt och smidigt som möjligt behöver kundjänst följande information; ordernummer, fakturanummer samt titel på de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalkartong. Returnera varan tillsammans med det medföljande returformuläret. Ange returorsak och om du önskar byte eller pengarna tillbaka. Klong tillhandahåller returfraktsedel. Vid retur utan byte så debiteras en fast avgift på 79 kr inom Sverige. Det tar upp till 14 dagar för en returnerad produkt att behandlas och återbetalas.

Returadress:
Klong Intermestic AB
Returavdelningen
Ackumulatorvägen 7, 181 55 Lidingö, Stockholm
08 – 446 27 30

FRAKT

Fraktkostnad beror på den specifika transportens destination, därav kan fraktkostnaden variera. Varor transporteras från Sverige. Beställningar till länder utanför EU kan bli föremål för mervärdesskatt, importtullar och / eller skatter som tas ut när ditt paket når ditt land. Klong står inte för moms, tullar och / eller skatter på beställningar till länder utanför EU, och vi kan inte förutsäga vilka speciella avgifter som kan tillkomma. Om du drabbas av sådana ytterligare kostnader måste de betalas för att ditt paket ska deklareras i tullen. Vänligen kontakta ditt lokala tullkontor för mer information.

 

TRANSPORT

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Klong betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår Kundtjänst inom 5 arbetsdagar. Om varan skadas eller kommer bort då köparen återsänder produkten är köparen betalningsansvarig, var noga med att packa varan ordentligt för att undvika skador under transporten.

  

REKLAMATION

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Viktigt att komma ihåg är att Klongs produkter i hög grad är handgjorda och små variationer mellan produkterna kan förväntas. Små defekter är inte ovanligt och är inte skäl för reklamation. Om ni är osäkra på om det gäller en reklamation eller ej så ta bilder på den förmodade skadan och skicka i ett mail till vår kundtjänst. Skulle du mot förmodan få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 5 arbetsdagar. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara utskickad utan kostnad. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick. Returnera varan tillsammans med betalningsbekräftelsen. Fyll i anledning till returen på givande fält. 

OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta Kundtjänst på info@klong.se för att få reklamationen godkänd samt en returfraktsedel utskickad.

Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till vad nu angivits.

 

EJ UTLÖSTA VAROR

Ditt paket ligger kvar på ditt ombud/terminalen i 14 dagar efter att den ankommit. Skulle du inte hämta ut/ta emot din leverans inom dessa dagar så kommer paketet automatiskt att skickas tillbaka till vårt lager och vi debiterar dig som kund 200 kronor för ej mottagna varor. Detta dras från återbetalningen för dina varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och du som kund debiteras för dessa 200kr.

 

SÄKERHET

Korttransaktionerna förmedlas genom klarna som upprätthåller en hög och pålitlig standard. 

 

LAGVAL

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.

Klong följer Konsumentverkets rekommendationer. Se www.konsumentverket.se